

In de negentiende eeuw ontwikkelde de hoorn zich tot een solo-instrument en daarbij speelde het concertleven in o.a. Parijs een belangrijke rol. Alessandro Denabian treed hier in de voetsporen van Frédéric Nicolas Duvernoy (1765 - 1838), één van de grootste Franse hoorn virtuozen die tot 1816 professor hoorn was aan het conservatorium van Parijs.
PÉCHÉS D’OPÉRA
Gioachino Rossini (1792-1868)
1 Prélude, Thème et Variations for horn & piano, from Péchés de vieillesse (Vol. IX)
Giovanni Puzzi (1791-1876) & Paolo Bonfichi (1769-1840)
2 Ah che forse in tai momenti*
Antoine Clapisson (1779-1857)
3 Fantaisie pour piano et cor sur des thèmes de l’Opéra d’Otello de Rossini 06:27
Gaetano Donizetti (1797-1848)
4 Fuis, laisse-moi
after the duet Dacché tornasti, ahi misera from Roberto Devereux
Saverio Mercadante (1795-1870)
5 L’appel du chasseur after the aria La caccia from Serate Italiane
arr. for mezzo-soprano, horn & piano by Jacques-François Gallay
Frédéric Nicolas Duvernoy (1765-1838)
6 Mes Adiex: Nocturne for horn & piano
Agostino Belloli (1778-1839)
7 Pot-Pourri Sopra vari motivi dell’Opera il Pirata*
for horn & piano, after Vincenzo Bellini’s (1801-1835) opera Il Pirata
Gaetano Donizetti
8 L’Amor Funesto : Romanza for mezzo-soprano, horn & piano
Giovanni Puzzi & Giovanni Paisiello (1740-1816)
9 Fantaisie sur les airs de L’Agnese et de la Molinara* for horn & piano
Gaetano Donizetti
10 Une larme furtive (after the aria Una Furtiva lagrima from L’Elisir d’amore) arr. for mezzo-soprano, horn & piano by Jacques-François Gallay
ALESSANDRO DENABIAN natural horn
(Courtois Frère, Paris, c. 1836)
LUCIA CIRILLO mezzo-soprano
FRANCESCA BACCHETTA fortepiano
(Mathias Jakesch, Vienna, c. 1823 – Courtesy of Carlo Mazzoli)